Особливістю системи оцінювання
досягнень учнів з дисциплін художньоестетичного циклу є її
багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької
освіти, спрямованої на формування в
учнів комплексу загальнокультурних (ключових),
естетичних (міжпредметних), мистецьких (предметних) компетентностей. Ця
система передбачає:
• розвиток мотивації до пізнання мистецтва,
емоційнопочуттєвої сфери, оригінального асоціативнообразного мислення,
здатності естетичного сприймання художніх творів; розкриття креативного
потенціалу особистості;
• виховання в учнів особистісноціннісного
ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури,
естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій;
• формування знань та уявлень про мистецтво,
специфіку художньообразної мови різних видів мистецтва, розвиток
здатності естетичного сприймання та інтерпретації творів;
• розширення естетичного досвіду, вмінь і
навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньотворчій
самореалізації та духовному самовдосконаленні.
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Орієнтовні вимоги до
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) сприймає та відтворює
художні образи на початковому рівні, але не може їх характеризувати, має
слабо сформоване художньоестетичне мислення, мінімальний запас практичних
навичок та умінь, відсутня мотивація до пізнання навколишнього світу, мистецтва, не володіє теоретичним
матеріалом. Потребує постійної
теоретичної та практичної допомоги вчителя.
|
2
|
Учень (учениця) майже не володіє
теоретичним матеріалом, має слабо
сформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє окремі елементарні
вміння та навички у практичній діяльності; словниковий та термінологічний
запас не дозволяє послідовно викласти думку, проявляє зацікавленість до
пізнання світу мистецтва. Потребує постійної
теоретичної та практичної допомоги вчителя.
|
|
3
|
Учень (учениця) сприймає та відтворює окремі
фрагменти художніх образів, знає незначну частину теоретичного матеріалу,
користується обмеженим термінологічним та словниковим запасом, позитивно
реагує на явища навколишнього світу, твори мистецтва, художню діяльність.
Потребує практичної допомоги вчителя.
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) не завжди вміє сприймати та
репродукувати візуальні образи; поверхнево
розуміє зміст художнього твору; обмежено застосовує знання та
термінологічний запас на практиці, позитивно реагує на явища навколишнього
світу та пізнання творів мистецтва. Здійснює художню діяльність під
керівництвом вчителя.
|
5
|
Учень (учениця) відтворює художні образи на репродуктивному рівні,
виявляє обмежене знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас
небагатий, здатний сприймати красу
природних форм та творів мистецтва. Здійснює художню діяльність під
керівництвом вчителя.
|
|
Середній
|
6
|
Учень (учениця) володіє навичками й
уміннями, які дають змогу сприймати та відтворювати окремі художні
образи, не завжди послідовно та
логічно характеризує окремі художні явища, розповідь потребує уточнень;
виявляє поверхневі знання і розуміння програмового матеріалу; здатний сприймати та висловлювати емоційне
ставлення до природних форм, але демонструє стандартне мислення. Здійснює
художню діяльність самостійно.
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) вміє сприймати і
репродукувати візуальні образи, проте робить непереконливі висновки, неповною
мірою аналізує художньообразний зміст
твору, послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та термінологічні
помилки; знає найважливіший теоретичний
матеріал; не завжди вміє поєднувати художні образи та явища
навколишнього світу; здатний сприймати та висловлювати емоційне ставлення до
природних форм, творів мистецтва, але демонструє стандартне мислення.
Частково застосовує в художній діяльності набуті знання та вміння.
|
8
|
Учень (учениця) може
сприймати та відтворювати різні візуальні образи, проте не досить повно
аналізує художньообразний зміст твору, має стандартне мислення, йому бракує
власних висновків, асоціацій, узагальнень; на достатньому рівні володіє
спеціальною художньою термінологією при аналізі художніх творів у процесі їх
сприймання та інтерпретації.
Застосовує в художній діяльності власний досвід, набуті знання та
вміння, але потребує консультації у вчителя.
|
|
9
|
Учень (учениця)
володіє теоретичним художнім матеріалом у межах програми, але допускає
неточності у використанні спеціальної художньої термінології та у відтворенні
художнього образу, здатний сприймати та висловлювати власне ставлення до природних форм, творів мистецтва
та оцінювати їх. Застосовує в художній
діяльності власний досвід, набуті знання та вміння.
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця)
виявляє достатній рівень засвоєння навчального матеріалу, але, аналізуючи художні твори,
допускає несуттєві неточності у формулюваннях та використанні спеціальної
художньої термінології, не завжди може довести свою точку зору стосовно
художніх явищ. Вказані неточності може виправляти самостійно. Здатний
сприймати та висловлювати власне
естетичне ставлення до природних форм, творів мистецтва, оцінювати та
інтерпретувати їх. Самостійно використовує власний досвід,
набуті знання та вміння у художній діяльності.
|
11
|
Учень (учениця) має
міцні знання програмового матеріалу, вміє використовувати набуті знання,
уміння і здібності у художньотворчих завданнях, виявляє знання спеціальної
художньої термінології, уміє систематизувати, узагальнювати, аналізувати
твори образотворчого мистецтва порівнювати
їх з творами інших видів мистецтв та життєвими явищами, застосовувати
набуті знання в образотворчій діяльності. Самостійно використовує власний досвід, набуті знання та вміння у
художній діяльності, робить спроби пошуку нестандартних, оригінальних
підходів у художньо – творчій діяльності.
|
|
12
|
Учень (учениця) має
міцні, ґрунтовні знання з програмового
навчального матеріалу, здатний систематизувати, узагальнювати, свідомо
сприймати та відтворювати візуальні образи, широко застосовувати асоціативні
зв'язки між творами образотворчого мистецтва, творами інших мистецтв та
явищами навколишнього світу. Учень (учениця) має високий рівень
художньомистецького мислення; самостійно використовує набуті художні вміння,
навички та власні здібності в образотворчій
діяльності. Виявляє ініціативу, використовує нетипові, оригінальні
підходи у здійсненні власної художньотворчої діяльності.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар